.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هر آنچه باید در مورد خواص ادویه جات بدانید
ادویه ها بخشی از گیاهان عطری هستند که به عنوان چاشنی و طعم دهنده با انواع غذا ها ترکیب می شوند.
هر آنچه باید در مورد خواص ادویه جات بدانید

شمال نیوز: ادویه ها عامل بسیار بزرگ طعم دادن و معطر کردن هر نوع غذایی هستند. همچنین به کار گیری این نوع ادویه ها می تواند طیف گسترده ای از انواع مزه‌ ها را در غذا ایجاد ‌کند . البته باید در نظر داشت که در آداب و رسوم مختلف ، میزان استفاده از انواع ادویه ها در غذا ها متنوع است. بطور کلی می توان گفت ادویه عضوی جدانشدنی از انواع غذا ها است و بدون خرید ادویه مرغوب ، غذا طعم و رنگ خوب و دلپذیری نخواهد داشت. کشور هند از دیرباز ، بزرگترین تولید کننده ی انواع ادویه در دنیا بوده است. همانطور که میدانید ادویه ها از منابع گیاهی بوجود می آیند پس بهتر است ادویه ها را از مراکز معتبری خریداری نمایید . همچنین در زمان طبخ غذا ، بهتر است ادویه جات را در اواخر پخت غذایتان به آن اضافه کنید تا هم خواص ادویه حفظ شود و هم رنگ و لعاب بی نظیری را به غذایتان بدهد. می توان گفت بهترین شرایط برای نگهداری ادویه جات ، شرایطی خشک و تاریک می باشد. بهتر است بدانید که رطوبت باعث فاسد شدن و حتی کپک زدن انواع ادویه جات خواهد شد. پس در کنار خرید ادویه جات با کیفیت ، حواستان به نگهداری آن هم باشد . در ادامه با تاریخچه ادویه و همچنین خواص ادویه جات پرطرفدار در غذاهای اصیل ایرانی آشنا می شویم . پس همراه ما باشید.

 

با تاریخچه ادویه آشنا شوید

در ابتدا وقتی حرف از قدیمی ترین ادویه جات در دنیا می شود؛ کاوشگران بر این باورند که ادویه دارچین جزو پرکاربرد ترین و پرخاصیت ترین ادویه ها در زمان قدیم است . تاریخچه ی پیدایش این ادویه ی پرکاربرد مربوط به هزار و پانصد سال قبل از میلاد می باشد. پس از دارچین ، فلفل و نمک نیز که امروزه جزو طعم دهنده های اصلی در غذا هستند ، به عنوان پر قدمت ترین ادویه ها محسوب می شوند که می توانید در کنار خرید محصولات ارگانیک ، با استفاده از این ادویه جات سلامت بدن خود را تضمین کنید. ادویه جات دیگری نیز وجود دارند که هم مدت زیادی از کشف شدنشان توسط انسان میگذرد و هم بسیار پر خاصیت هستند . به طور مثال ادویه میخک که در شهر سریلانکا کشف شد و دارای قدمتی هزار ساله است، خواص درمانی بسیار زیادی دارد.

 

ادویه ها بطور کلی به چند دسته تقسیم می شوند ؟

می توان گفت که دانشمندان و افراد اهل فن به طور کلی ادویه‌ ها را به ۲ دسته تقسیم نموده اند :

 

ادویه ‌جات گرم مزاج مانند دارچین ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز، زنجبیل ، زردچوبه و ...

 

ادویه‌ جات سرد مزاج مانند سماق ، تخم گشنیز، پودر لیمو ، پودر غوره و ...

 

البته واجب است بدانید که هر دو دسته از این ادویه جات خواص بسیار زیادی دارند اما به شرطی که از مرغوبیت این محصولات اطمینان حاصل کنید و قبل از استفاده حتما از مراجع مربوطه مشاوره بگیرید تا تاثیر این ادویه ها را بطور محسوس مشاهده کنید.

 

مهمترین اثرات ادویه‌جات بر بدن چیست؟

افزایش متابولیسم بدن و کالری سوزی

 

اگر چربی سوزی و افزایش سوخت ساز بدنتان برایتان مهم است از ادویه های تند مانند فلفل و زنجبیل استفاده کنید . استفاده و خرید عرقیات که باعث افزایش متابولیسم بدن میشود موجب می شود تا بدن شما با افزایش دما و تعریق بیشتر روبه رو شود . همچنین در صورت استفاده صحیح باعث لاغری نیز می ‌شود. علاوه بر این دو ادویه ی تند زرد چوبه و حتی دارچین نیز باعث بالا بردن ضربان قلب و گردش خون در بدن می شوند که روند کالری سوزی را نیز افزایش می دهد.

 

از بین بردن مشکلات گوارش و درد های معدوی

 

مصرف کردن دمنوش های زنجبیلی و یا اضافه کردن پودر زنجبیل به غذا ها، درمان موثری برای معده درد است. پودر دارچین و هل هم برای برطرف کردن مشکلات گوارش و همچنین رفع حالت تهوع شدید ، بسیار مفید هستند.

 

درمان درد های دوره ی قاعدگی در بانوان و تنظیم هورمون‌ های استروژن و پروژسترون

 

در بانوان ، مصرف رازیانه باعث ایجاد نظم در هورمون‌ های مهم بدن آنها می‌شود. همچنین در کنار فواید رازیانه ، از فواید زعفران در فرایند قاعده آوری نمی توان چشم پوشی کرد. خرید عرقیات با کیفیت و همچنین مصرف مداوم آنها در طولانی مدت سبب تسکین درد های دوران پریود می‌شود.

 

درمان التهابات بدن

 

در این بخش می توان گفت که اگر بدن شما ملتهب می باشد و دائما در حال تحمل کردن دردهای عضلانی هستید ، مصرف ادویه ی زردچوبه می تواند درد های شما را کاهش دهد زیرا این ادویه دارای ماده ای به نام کورکومین است که باعث می شود التهابات بدن خیلی سریع کاهش یابد و موجب تسکین درد ها و گرفتگی های عضلانی می شود.

 

خواص درمانی هل

هل جزو ادویه های خوشبوی هندی می باشد که در ایران عزیزمان نیز برای پخت انواع شیرینی ها و یا عطر دادن به چای و دمنوش ها کاربرد دارد. همچنین ادویه ی هل در انواع غذا های هندی و به خصوص عربی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. هل در انواع مختلفی وجود دارد . از جمله هل های پر طرفدار ، هل سبز، سفید و هل سیاه است که در مراکز معتبر فروش ادویه به فروش می رسد. اما باید بدانید که با این حال خواص این هل ها تقریبا یکسان می باشد. یکی از بهترین خواص درمانی ادویه ی هل این است که باعث هضم راحت تر غذا ها و همچنین باعث از بین بردن استرس انسان می شود. همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز می کاهد . به نقل از هایپر سلامت هل سبز ، مصرف هل همراه با چای و عسل ، درمان ساده ای برای سرماخوردگی و حساسیت زدایی بدن نسبت به بیماری ها خواهد بود. همچنین بهترین درمان برای معده ی افرادی که زیاد ترش می کند ، مصرف به اندازه هل است . البته باید گفت زیاده روی در هر چیزی باعث آسیب رسیدن به سلامتی مان می شود پس مصرف بیش از اندازه ی هل می تواند باعث ناراحتی های روده و حتی دستگاه گوارش شود.

 

جمع‌بندی

در انتها باید گفت که مصرف انواع ادویه ‌ها و گیاهان عطری ، اغلب برای پخت و پز غذاها بکار می روند و باید گفت که واقعا نمی‌ توانیم بدون استفاده از ادویه جات غذاهای خوش طعمی بپزیم . همان‌طور که در بالا هایپر سلامت هل سبز نیز به این موضوع اشاره کرد ، ما هم موظفیم که به شما بگوییم خواص و ضرر های ادویه جات خیلی زیاد هستند ، پس برای درمان مشکلاتمان بهتر است از یک مشاور در این حوزه کمک بگیریم تا بتوانیم بهترین محصول که مرتبط با مشکلاتمان است را پیدا کنیم . امیدوارم هر آنچه که باید درباره ی ادویه جات می دانستید را برایتان بازگو کرده باشیم .سپاس از اینکه در این بخش همراه ما بودید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.125 seconds.